Werken bij Consolidated brandbook
Een eenduidige huisstijl draagt bij aan een zichtbaar en herkenbaar Consolidated als werkgeversmerk. In deze brand identity is het basisconcept ‘uitzicht’. Dit staat voor de goede carriere- en groeikansen die een (potentiele) werknemer bij Consolidated heeft. Deze handleiding laat zien wat de bouwstenen zijn waarmee een ontwerper en tekstschrijver aan de slag kunnen om naar eigen inzicht middelen te creëren.
Snel naar de volgende onderwerpen:
Werken Bij Consolidated Logo | Typografie | Kleuren | Stijlelementen | Fotografie en film | Uitingen | Schrijfwijzer | Illustraties
Het Werken bij Consolidated logo
Logo in kleur, op witte of lichte ondergrond
Logo in wit, op groene of donkere ondergrond
Logo in groen, op donkere – niet groene – ondergrond (optioneel)
Typografie
Barlow Extrabold
Te gebruiken in koppen en titels.
Regelafstand
Koppen = Lettergrootte x 0.9
Inleiding = Lettergrootte x 1.5
Barlow Bold
Te gebruiken in subkoppen, inleiding e.d.
Regelafstand
Koppen = Lettergrootte x 0.9
Inleiding = Lettergrootte x 1.5
Body = Lettergrootte x 1.5
Barlow Semibold
Te gebruiken in inleidende teksten e.d.
Regelafstand
Koppen = Lettergrootte x 0.9
Inleiding = Lettergrootte x 1.5
Body = Lettergrootte x 1.5
Barlow Light
Bij voorkeur te gebruiken in bodytekst. Als het heel klein of moeilijker leesbaar wordt ivm achtergrond kan beter regular gebruikt worden.
Regelafstand
Body = Lettergrootte x 1.5
Barlow Regular
Als alternatief voor light te gebruiken, om het beter leesbaar te maken waar nodig.
Regelafstand
Body = Lettergrootte x 1.5
Backstreet
Dit lettertype wordt alleen gebruikt voor quotes, en alleen als het leesbaar genoeg mogelijk is.
Kleuren
Basiskleuren
Consolidated Groen
De karakteristieke kleur van Consolidated. Afgeleid uit het logo, positief, betrouwbaar, duurzaam. Gebruik voor grafische elementen zoals vlakken en lijnen. In tekst voor (sub)koppen, inleiding etc.
HEX: #82af29
RGB: R 130 / G 175 / B 41
CMYK: C 57 / M 10 / Y 100 / K 0
PMS: 377 C
Grijsgroen
Deze kleur bepaald als steun- en contrastkleur bepaald, in plaats van standaard zwart of grijs. Door de groene touch matcht het goed met het groen en draagt deze kleur bij aan de visuele identiteit.
HEX: #3c4441
RGB: R 60 / G 68 / B 65
CMYK: C 69 / M 52 / Y 56 / K 55
PMS: 446 C
Werken bij grijsblauw
Deze kleur is kenmerkend voor de werkenbij stijl en geeft daarmee subtiel het verschil aan met de corporate huisstijl. De kleur blauw staat voor het goede uitzicht (letterlijk en figuurlijk) van de dakdekkers bij Consolidated.
HEX: #dbe0e7
RGB: R 219 / G 224 / B 231
CMYK: C 17 / M 10 / Y 7 / K 0
Steunkleuren
Oranje
Online te gebruiken als steunkleur, voor cta’s en interactieve toepassingen e.d. Het oranje is afgeleid uit het beeldmerkje maar is niét kenmerkend voor de visuele identiteit.
HEX: #f17100
RGB: R 241 / G 113 / B0
Donker blauw
Ook deze blauwe kleur is kenmerkend voor de werkenbij stijl en geeft daarmee subtiel het verschil aan met de corporate huisstijl. De kleur wordt subtiel gebruikt als signaalkleur, zoals voor buttons op de website.
HEX: #515D7C
RGB: R 81 / G 93 / B124
CMYK: C 1 / M 89 / Y 98 / K 15
Rood
Komt enkel terug in het originele beeldmerk (log0). Wordt verder niet toegepast
HEX: #e63312
RGB: R 230 / G 51 / B18
CMYK: C 1 / M 89 / Y 98 / K 0
PMS: 179c
Stijlelementen
Het diagonale aspect in het design is kenmerkend voor de visuele identiteit.
30º
Het schuine aspect van het bestaande beeldmerk is het uitgangspunt voor de diagonale stijlelementen. Hierin zit zowel een beetje historie (traditionele schuine daken) als toekomst en positiviteit (opwaartse lijn). Bovendien vormen de lijnen in een layout een verbindende factor icm beeld en inhoud.
Hexagon
In de werken bij huisstijl wordt het schuine vlak uit het logo verder uitgebreid naar een hexagon. Deze hexagon wordt op verschillende manier ingezet, oa als ‘tekstwolkje’ voor quotes. Bij plaatsing van de hexagon steekt er altijd een put naar boven, als verwijzing naar het logo.
Werken met uitzicht-embleem
Het werken met uitzicht embleem is een visuele herinnering dat de werknemer bij Consolidated op de plek met de meeste kansen zit. Het wordt altijd geplaatst op de grens van twee vlakken, op de rand van een foto, of net iets over een tekst heen, als ware een sticker of stempel. Het embleem mag niet geroteerd worden.
Logo in kleur, op witte of lichte ondergrond
Embleem in wit, op groene of donkere ondergrond
Fotografie en film
In de fotografie en film van de werken bij Consolidated uitingen is het belangrijk dat duidelijk te zien is dat het écht is. Foto’s en filmbeelden worden genomen op de daadwerkelijke werkplekken en van mensen die daadwerkelijk bij Consolidated werken. Er wordt geen gebruik gemaakt van stockbeeld.
We hebben twee soorten beeld:
- portretten
- mensen die aan het werk zijn
In de fotografie laten we waar mogelijk veel lucht zien.
Uitingen
Enkele voorbeelden van Consolidated middelen.
Schrijfwijzer
Een schrijfwijzer die schrijven een stuk fijner maakt.
Illustratie
Voor de werken bij brand is een illustratiestijl ontwikkeld. Deze kan ingezet worden als variatie of ondersteuning van de fotografie.
Er zijn illustraties op drie niveau’s:
- Icoon
- Simpele illustratie
- Redactionele illustratie
Wij zijn altijd geïnteresseerd in enthousiaste vakmensen en gedreven professionals. Bekijk onze vacatures of stuur een open sollicitatie.