Consolidated brandbook

samenwerken-overlay-3

Een eenduidige huisstijl draagt bij aan een zichtbaar en herkenbaar Consolidated. Binnen de huisstijl zijn er vijf eigenschappen die het gezicht bepalen: logo, typografie, kleurgebruik, fotografie en taalgebruik. Deze handleiding laat zien wat de bouwstenen zijn waarmee een ontwerper en tekstschrijver aan de slag kunnen om naar eigen inzicht middelen te creëren.

 

Snel naar de volgende onderwerpen:

Consolidated Logo | Typografie | Kleuren | Stijlelementen | Fotografie | Uitingen | Schrijfwijzer

Het Consolidated logo

Logo in kleur, op witte of lichte ondergrond

Logo in wit, op groene of donkere ondergrond

Logo in groen, op donkere – niet groene – ondergrond (optioneel)

Marges

Om het logo optimaal tot zijn recht te laten komen, is er een minimale marge bepaalt rondom het logo. De marge is gebaseerd op het blokje uit het beeldmerk. Binnen deze marge mag geen tekst e.d. komen. Het is een minimale marge, meer mag uiteraard altijd.

Typografie

Barlow Extrabold
Te gebruiken in koppen en titels.

Regelafstand
Koppen = Lettergrootte x 0.9
Inleiding = Lettergrootte x 1.5

Barlow Bold
Te gebruiken in subkoppen, inleiding e.d.

Regelafstand
Koppen = Lettergrootte x 0.9
Inleiding = Lettergrootte x 1.5
Body = Lettergrootte x 1.5

Barlow Semibold
Te gebruiken in inleidende teksten e.d.

Regelafstand
Koppen = Lettergrootte x 0.9
Inleiding = Lettergrootte x 1.5
Body = Lettergrootte x 1.5

Barlow Light
Bij voorkeur te gebruiken in bodytekst. Als het heel klein of moeilijker leesbaar wordt ivm achtergrond kan beter regular gebruikt worden.

Regelafstand
Body = Lettergrootte x 1.5

Barlow Regular
Als alternatief voor light te gebruiken, om het beter leesbaar te maken waar nodig.

Regelafstand
Body = Lettergrootte x 1.5

Verdana
Het lettertype dat je gebruikt als je in een programma werkt waarin je alleen kunt kiezen uit standaard lettertypes.

Kleuren

Basiskleuren

Consolidated Groen
De karakteristieke kleur van Consolidated. Afgeleid uit het logo, positief, betrouwbaar, duurzaam. Gebruik voor grafische elementen zoals vlakken en lijnen. In tekst voor (sub)koppen, inleiding etc.

HEX: #82af29
RGB: R 130 / G 175 / B 41

CMYK: C 57 / M 10 / Y 100 / K 0
PMS: 377 C

Grijsgroen
Deze kleur bepaald als steun- en contrastkleur bepaald, in plaats van standaard zwart of grijs. Door de groene touch matcht het goed met het groen en draagt deze kleur bij aan de visuele identiteit.

HEX: #3c4441
RGB: R 60 / G 68 / B 65

CMYK: C 69 / M 52 / Y 56 / K 55
PMS: 446 C

Steunkleuren

Oranje
Online te gebruiken als steunkleur, voor cta’s en interactieve toepassingen e.d. Het oranje is afgeleid uit het beeldmerkje maar is niét kenmerkend voor de visuele identiteit.

HEX: #f17100
RGB: R 241 / G 113 / B0

Rood
Komt enkel terug in het originele beeldmerk (log0). Wordt verder niet toegepast

HEX: #e63312
RGB: R 230 / G 51 / B18

CMYK: C 1 / M 89 / Y 98 / K 0

PMS: 179c

Stijlelementen

Het diagonale aspect in het design is kenmerkend voor de visuele identiteit.

30º

Het schuine aspect van het bestaande beeldmerk is het uitgangspunt voor de diagonale stijlelementen. Hierin zit zowel een beetje historie (traditionele schuine daken)  als toekomst en positiviteit (opwaartse lijn). Bovendien vormen de lijnen in een layout een verbindende factor icm beeld en inhoud.

30º

Vlakken en beelden kunnen rechtsonder een afgeschuinde hoek krijgen. Bij voorkeur in combinatie met wit rondom of eronder, dat zorgt voor een frisse en luchtige uitstraling.

Fotografie

Beeldkeuze is altijd  afhankelijk van de boodschap/doel.

Mens & technology

De beeldtaal is in de basis 2-ledig:

  1. Mensen van consolidated (Dakdekker als visionair).
  2. Beelden die aansluiten bij de kernwaarden en de visuele identiteit versterken. Deze hebben idealiter (1 van) de volgende eigenschappen: skyline (visionair), perspectief van bovenaf / vanuit de hoogte, veel lucht.

Als deze 2 samen zorgen dat inhoudelijk de kernwaarden in beeldtaal onderbouwt worden. En hiërarchisch is duidelijk dat Consolidated de afzender is en dat de vakkundige mensen van Consolidated zorgen voor wat in de achtergrond te zien is.

Skyline

Skyline foto’s, met veel lucht. Symboliseert de zorg en waakzaamheid over daken

Mensen

Portretfoto’s, die vakmanschap en vertrouwen uitstralen.

Technologie

Beeldbewerking waarbij technologie gevisualiseerd wordt met behulp van ‘techy’ groene ‘data-effecten’  in combinatie met daken.

Algemeen

Algemene Consolidated foto’s. Met mensen aan het werk, of tevreden klanten. Geportretteerd of in actie. Of van projecten, daken en details.

Uitingen

Enkele voorbeelden van Consolidated middelen.

Schrijfwijzer

Een schrijfwijzer die schrijven een stuk fijner maakt.

three-man

werken bij
Consolidated?

Wij zijn altijd geïnteresseerd in enthousiaste vakmensen en gedreven professionals. Bekijk onze vacatures of stuur een open sollicitatie.